Produkter til Personbil / Varebil / 4x4

stage_image1_lg

Om Oss

Motorsykkeldekk

Fra pioner til en global aktør

article_66w_image1

Historien om tysk dekk-kultur

 Det kreves ekte pionerånd, et meget godt instinkt og en besettelse for i det hele tatt å tenke på å etablere et gummi og guttaperka selskap i 1871 – året da det tyske riket ble grunnlagt. I begynnelsen var det sykkeldekk og kompaktdekk som ble produsert i Hannover. Og nesten et kvart århundre gikk før Hildebrand & Wolfmüller kom opp med den første serieproduserte drivstoffdrevne motorsykkel i 1894. Vi var en drivkraft i dekkmarkedet helt fra starten og involvert i fremskrittene som ble gjort.

 

I 1892 ble vi det første tyske selskapet som produserte luftfylte dekk og i 1904 lanserte vi de første dekkene med mønster i slitebanen - en sensasjon på den tiden. Men fra da av økte tempoet betraktelig. Motorisering av samfunnet på begynnelsen av 20-tallet førte til en utvikling av den tyske dekk-kulturen: I dag utvikler og tester Continental MC dekk som årlig kjører flere hundre tusen kilometer og vi søker om en rekke patenter.

I en sterkt omstridt racing hendelse, erfarte vi på den harde måten våre svakheter - men vi fant også ut hva vi var gode på. Dristige motorsyklister som verdensrekordholder Wilhelm Herz, som sprakk 300 km/t merket i 1951 med en NSU Delfin, har udødeliggjort Continentals navn.

I dag driver vi disse tradisjonene videre i vårt store anlegg for motorsykkeldekk i Korbach, Tyskland med den samme lidenskap som preget tidligere generasjoner. Vi bokstavelig talt lever på den tyske ingeniørkunsten og bære på den gamle besettelse med "epokegjørende" innovasjoner.

Denne siden bruker cookies for å gi best mulig opplevelse. Finn ut mer her