Produkter til Transport

stage_goods_TT

Conti Scandinavia for tøffe vinterforhold

ContiLifeCycle™ i Nord-, Mellom- og Sør-Amerika

Continental har for tiden mer enn 30 autoriserte ContiTread-forhandlere i Canada, USA, Mexico, Ecuador, Chile og Brazil. I Morelia i Mexico har Continental en fabrikk for produksjon av forhåndsherdede slitebaner som ventes å produsere mer enn én million ContiTread-slitebaner for Nord-, Mellom- og Sør-Amerika. Men planene for denne regionen er større enn som så.

Image

"Målet vårt er å gi ContiTread-lisensinnehaverne et komplett produkttilbud som gjør det mulig for forhandlerne å utvikle egen virksomhet med førsteklasses produkter, ingeniørkompetanse og teknisk assistanse så vel som driftsstøtte", forklarer John Barnes, ContiLifeCycle-ansvarlig for Nord-, Mellom- og Sør-Amerika. Continental vil snart tilby egenutviklet regummieringsprogramvare som skal sikre effektiv drift av verkstedene, og ContiMachinery, som er Continentals eget regummieringsutstyr som skal sørge for at de strenge spesifikasjonskravene oppfylles. Continental ønsker også å være eneleverandør av mer enn 800 artikler som kreves for å drive regummieringsvirksomhet i regionen.

For tiden tilbys det mer enn 18 produktlinjer i det nordamerikanske frihandelsområdet (NAFTA) og 13 i Latin-Amerika som matcher de nye lastebildekkene fra Continental med tanke på slitebanedesign og -ytelse. For hvert nye dekk som lanseres, vil det være en matchende ContiTread-slitebane, slik at kjøretøyparker vil ha samme ytelse fra dekket er nytt til slutten av det regummierte dekkets levetid. "Takket være fremskritt innen dekkstammekonstruksjon med våre Generasjon 3-produkter, og med riktig vedlikehold, kan et Continental lastebildekk ha så mye som fire levetider – det nye dekket pluss opptil hele tre regummieringer" sier Paul Williams, ansvarlig for Truck Tires i Nord-, Mellom- og Sør-Amerika. I hele produktporteføljen vil det etter hvert være en ContiTrad-slitebane for hvert nye dekk.

Continental var den første regummieringsprodusenten i Nord-Amerika til å tilby en regummiert slitebane med "åpen skulder" for dekk til drivaksel som er godkjent av det såkalte SmartWay Transport Partnership for lav rullemotstand. Dette er et initiativ i regi av det amerikanske Environmental Protection Agency. Continental var også den første produsenten til å la sine produkter omfattes av SmartWays opplegg for godkjent teknologi og til å tilby både SmartWay-godkjent regummiert slitebane for både drivaksler og tilhengere. SmartWay er et samarbeidsinitiativ mellom det amerikanske Environmental Protection Agency (EPA) og den private transportsektoren. Formålet er å bistå befraktere, transportbedrifter og logistikkfirmaer i å forbedre drivstofføkonomien og spare penger.