You are currently at our Norway website. We also offer a wide range of products with direct customer service in many locations worldwide.
All locations




Tekniske detaljer

Meget gode kjøreegenskaper ved kjøring på vei og enklere off-road bruk.

De stive blokkradene i midten av slitebanen forbedrer kjøreegnskapene og forbedrer overføring av krefter fra dekket til veien.

Meget gode bremseegenskaper på både tørt og vått underlag.

Kantene på blokkene og lamellene er økt for å gi kortere bremselengder på våt vei i tillegg til forbedret grep på veien og off-road.

Optimalisert rullemotstand.

Den flate dekkonturen gir optimalisert rullemotstand og jevn slitasje.

Teknologier

ContiSeal™ er en teknologi utviklet av Continental designet for å forsegle et skadet dekkmønster. Ved penetrering av fremmedlegemer som spiker, er det ikke behov for umiddelbare dekkskift ved veikanten, og hullene forblir tette selv om den punkterende gjenstanden løsner. ContiSeal™ er et klebrig, tyktflytende masse som er påført på innsiden av dekket i slitebanen. ContiSeal™ tetter 80 % av alle dekkpunkteringer og reduserer derfor risikoen for flate dekk. ContiSeal™-dekk er tydelig merket med et symbol på sideveggen og er kompatible med alle vanlig tilgjengelige felger.

 

ContiSeal og andre teknologier gjelder for det valgte produktspekteret.

ContiSeal

ContiSilent™ er en dekkstøyreduserende teknologi utviklet av Continental. Den er designet for å redusere innvendig støy på alle underlag. ContiSilent™-dekk er utstyrt med en indre dekkabsorber, et polyuretanskum, festet til den indre overflaten av slitebanen med et lim. Uavhengig av temperatur forblir strukturen til skummet intakt. ContiSilent™ bidrar til å redusere innvendig kjøretøystøy med opptil 9 dB(A), avhengig av kjøretøytype, hastighet og veibane.

 

ContiSilent og andre teknologier gjelder for det valgte produktspekteret.

ContiSilent

SSR-systemet er en runflat-teknologi utviklet av Continental spesielt for lavseksjonerte dekk, som fortsatt holder dekkene kompatible med alle standardfelger. SSR-prinsippet er basert på en selvbærende forsterket sidevegg. Ved punktering forhindrer dette at sideveggen blir klemt mellom felgen og veien, og at dekket sklir av felgen, noe som gjør et reservedekk utdatert. Å slippe å ha et reservedekk betyr en reduksjon i vekt, noe som forbedrer drivstoffeffektiviteten, samt frigjør plass i bagasjerommet. Montering på fire posisjoner anbefales sterkt.

 

SSR og andre teknologier gjelder for det valgte produktspekteret.

SSR


Har du fortsatt spørsmål?

Bare spør.

Vi svarer gjerne på alle dine spørsmål og støtter deg med vår dekkekspertise.




Leter du etter en forhandler?