Topp bremseegenskaper på både vått og tørt underlag.
Mønster med 3D-riller gir optimale bremseegenskaper på både vått og tørt underlag. Jevn fordeling av kreftene gir kortere bremselengder.
Produkter til Personbil / Varebil / 4x4
Mønster med 3D-riller gir optimale bremseegenskaper på både vått og tørt underlag. Jevn fordeling av kreftene gir kortere bremselengder.
Takket være et stort antall mønsterblokker og åpen innerskulder, blir vannet effektivt drenert vekk. Rund skulder gir også bedre beskyttelse mot vannplaning.
Det asymmetriske mønsteret stiver opp dekkskulderen og gir optimal kontakt med veibanen.
Auto Bild (issue 10/2011) has published part 2 of the "Super Summer Tire Test 2011".
The test size was 205/55 R16, test vehicle VW Golf.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "recommended"
About the ContiPremiumContactTM 2:
+ very good driving behaviour
+ shortest braking distance on dry and wet surface
+ good aquaplaning performance
- lower mileage
The ACE (Automobil Club Europa) has published its Summer Tire Test 2011 for the size 205/55 R16 V. Test vehicle was a VW Golf VI.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "Testwinner"
About the ContiPremiumContactTM 2:
The ContiPremiumContactTM 2 earned top marks in the first summer tire test of the year by AutoZeitung magazine (5/2010 issue, February 2010). Tested size was 205/55 R16 V. Test vehicle was a Mercedes C-Class.
Rating for the ContiPremiumContactTM 2: "Test winner"
The test editors praised the product's refined structure, which demonstrated high grip and safe brake performance on both wet and dry asphalt. In their summary, the experts noted the "superior wet properties" and "top dry performance" of the Continental tyres. The editors tested ten products in all in the 205/55 R 16 V size class, used for a variety of compact and mid-sized passenger cars. Competitive products with low rolling resistance once again suffered multiple weaknesses in braking on wet roads.
Dekk med gode våtgrepsegenskaper (A eller B gradering) har kortere bremselengde på vått underlag og er derfor også tryggere på våte veier. Som for drivstofforbruk, benyttes ikke D og G gradering.
Dekk står for opptil 20% av kjøretøyets drivstofforbruk, så hvis du ønsker å få flere kilometer pr tank, bør du velge dekk med lav rullemotstand. Da vil også CO2 utslippet reduseres. Forskjellen mellom et dekk med A-gradering og et dekk med G-gradering kan være opptil 6 liter pr 1000 km.
Dette er utvendig støy forårsaket av dekkene og målt i desibel. Jo flere fylte bølger, jo mere dekkstøy.
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at vi gir deg den beste opplevelsen på nettstedet vårt. Klikk her for å finne ut mer eller for å endre innstillingene for informasjonskapsler.