Produkter til Personbil / Varebil / 4x4
Mønsterutformingen har en vindusvisker effekt som gjør at dekket drenerer vannet mer effektivt vekk fra veibanen. Dette gir dekket bedre bremseegenskaper på vått underlag.
The improved contact with the road and the increased stability and rigidity of the tread pattern result in an optimum driving performance.
A special compound reduces energy loss during the deformation of the tire. The effect: reduced rolling resistance for higher fuel efficiency.
The German magazine promobil has published a Van Summer Tire Test in it´s issue 04/2015. The tested tire size was 235/65 R16 C, the test vehicle a Mercedes Sprinter. The test was conducted by promobil at the Contidrom proving ground in Jeversen, Germany
Rating for the ContiVanContactTM 200: "very recommended"
About ContiVanContactTM 200:
+ best in rolling resistance
+ best in hydroplaning longitudinal
+ direct steering and safe driving behavior in the dry
+ safe driving behavior in the wet
- wet braking could be a little bit better
Dekk med gode våtgrepsegenskaper (A eller B gradering) har kortere bremselengde på vått underlag og er derfor også tryggere på våte veier. Som for drivstofforbruk, benyttes ikke D og G gradering.
Dekk står for opptil 20% av kjøretøyets drivstofforbruk, så hvis du ønsker å få flere kilometer pr tank, bør du velge dekk med lav rullemotstand. Da vil også CO2 utslippet reduseres. Forskjellen mellom et dekk med A-gradering og et dekk med G-gradering kan være opptil 6 liter pr 1000 km.
Dette er utvendig støy forårsaket av dekkene og målt i desibel. Jo flere fylte bølger, jo mere dekkstøy.
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre at vi gir deg den beste opplevelsen på nettstedet vårt. Klikk her for å finne ut mer eller for å endre innstillingene for informasjonskapsler.