Det kreves ekte pionerånd, et meget godt instinkt og en besettelse for i det hele tatt å tenke på å etablere et gummi og guttaperka selskap i 1871 – året da det tyske riket ble grunnlagt. I begynnelsen var det sykkeldekk og kompaktdekk som ble produsert i Hannover. Og nesten et kvart århundre gikk før Hildebrand & Wolfmüller kom opp med den første serieproduserte drivstoffdrevne motorsykkel i 1894. Vi var en drivkraft i dekkmarkedet helt fra starten og involvert i fremskrittene som ble gjort.
I 1892 ble vi det første tyske selskapet som produserte luftfylte dekk og i 1904 lanserte vi de første dekkene med mønster i slitebanen - en sensasjon på den tiden. Men fra da av økte tempoet betraktelig. Motorisering av samfunnet på begynnelsen av 20-tallet førte til en utvikling av den tyske dekk-kulturen: I dag utvikler og tester Continental MC dekk som årlig kjører flere hundre tusen kilometer og vi søker om en rekke patenter.
I en sterkt omstridt racing hendelse, erfarte vi på den harde måten våre svakheter - men vi fant også ut hva vi var gode på. Dristige motorsyklister som verdensrekordholder Wilhelm Herz, som sprakk 300 km/t merket i 1951 med en NSU Delfin, har udødeliggjort Continentals navn.
I dag driver vi disse tradisjonene videre i vårt store anlegg for motorsykkeldekk i Korbach, Tyskland med den samme lidenskap som preget tidligere generasjoner. Vi bokstavelig talt lever på den tyske ingeniørkunsten og bære på den gamle besettelse med "epokegjørende" innovasjoner.